אלימות בין בני זוג

במרבית המקרים באלימות בין בני זוג מבצע העבירה הינו הבעל. אלימות הבעל כלפי האישה מופעלת בכמה אופנים: פיזי, נפשי, מילולי, מיני וכלכלי. ההתנהגות כוללת איומים, השפלות מילוליות ופיזיות, מעקבים, הטרדות, הצרת צעדים, בידוד חברתי, מניעת שליטה על משאבים כלכליים, השלכת חפצים, אונס או פגיעה מינית, פגיעות פיזיות שונות, ולעתים אף רצח.

במקרים של חשד לאלימות במשפחה, ניצבת המשטרה לעיתים קרובות בפני דילמה הכרוכה בניבוי תוך לקיחת סיכון. בעיה זו קשה במיוחד, שכן סכסוכים משפחתיים רבים מתרחשים "בארבע עיניים", והדיווח למשטרה מגיע, במקרים רבים, מרשויות הרווחה, פקידי סעד, שכנים וכדומה. במקרה בו מגיעה אשה לטיפול רפואי וקיים חשש כי נפגעה ע"י בן זוגה קיימת למוסד הרפואי חובת דיווח על המקרה למשטרת ישראל.

משטרת ישראל עדכנה לאחרונה את מדיניותה לעניין עבירות אלימות בין בני זוג. במערך זה מושם דגש על הנושאים הבאים: תגובה מהירה ומקצועית של המשטרה תוך מיצוי סמכויותיה, הערכת המסוכנות ומניעתה בכל שלבי הטיפול המשטרתי, קשר בין המשטרה לבין גורמים מטפלים בקהילה, והקצאת מערך חקירות ייחודי בכל תחנת המשטרה.

לאור טענות רבות שהועלו כלפי הסלחנות הרבה שנהגה משטרת ישראל עם השנים כלפי בני זוג אלימים, כיום, כמעט כל טענה של אלימות זו או אחרת מצד הבעל כלפי בת הזוג "מזכה" את הבעל במעצר ראשוני של 24 שעות, ולעיתים להרחקה ממושכת מהבית, וזאת גם אם בדיעבד התברר כי מדובר בתלונה שקרית של בת הזוג.

במקרים בהם נחשפת אלימות או התעללות קשה ו/או מתמשכת כלפי בת הזוג המדיניות הרווחת הינה להגיש כנגד בן הזוג כתב אישום ובד בבד גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

כאשר האלימות במשפחה הינה של בן זוג נורמטיבי והיא התבטאה במעשה יחיד וחד פעמי ללא פגיעה במתלוננת ניתן, בנסיבות מסוימות, לסגור את התיק או לסיים את ההליך הפלילי גם ללא הרשעת בן הזוג.

ביטול תלונה כנגד בן הזוג

בקשה לביטול תלונה כנגד בן הזוג שנקט באלימות לא תהווה כשלעצמה סיבה להחלטה כי אין בדבר עניין לציבור. לאור התופעה התופסת לאחרונה מקום נכבד בעמודי החדשות של רצח נשים על ידי בני זוגן, המדיניות כיום הינה כי לא בנקל ייסגרו תיקי חקירה מעין אלו.

במקרים בהם בת הזוג מבקשת לבטל את התלונה כנגד בן הזוג בטענה כי שיקרה בתלונתה, והיה ויימצא כי אכן כך הדבר, קיימת האפשרות כי תפתח כנגד בת הזוג חקירה פלילית בגין מסירת ידיעה כוזבת.

עו"ד פלילי אילן מזרחי מתמחה בייצוג חשודים / נאשמים בעבירות אלימות בין בני זוג / אלימות במשפחה ולזכותו הצלחות רבות בתחום.

 הוזמנת לחקירה במשטרה? אתה חשוד בביצוע עבירת אלימות במשפחה? הוגש נגדך כתב אישום ? מחפש עורך דין פלילי המתמחה בתחום של אלימות במשפחה? – צור קשר עם עו"ד פלילי אילן מזרחי על מנת לקבל ייעוץ משפטי.

מדוע לבחור בעורך דין פלילי אילן מזרחי ?

תגיות: עורך דין פלילי בצפון |  עורך דין לשחרור ממעצרעורך דין לעבירות מיןעורך דין פלילי בטבריה |  עורך דין פלילי בקרית שמונהעורך דין פלילי בנצרת עלית |