עבירת איומים

עבירת איומים מוגדרת כאיום על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו.

עבירת האיומים אינה חייבת להתבצע כשהאדם נוכח פיזית ליד המאיים והיא יכולה להתבצע גם באמצעות הטלפון, דואר אלקטרוני וכו'.

לא אחת בני זוג הנמצאים בהליכי פירוד או הליכי גירושין נוטים בעת ויכוח להתפרץ כנגד בן הזוג האחר, כאשר בסערת רגשות נאמרים דברים שבנקל יכולים להתפרש כאיום על בן הזוג האחר. לפיכך מומלץ כי במקרים בה�9D מתעורר ויכוח עם בן הזוג / בן הזוג לשעבר לשמור על קור רוח שמא בעידנא דריתחא ייאמרו דברים שיהוו איום ועילה להגשת תלונה בגין איומים ע"י בן הזוג.

תשומת לב לכך כי איומים שמושמעים ע"י הבעל כלפי בת זוגו / בת זוגו לשעבר זוכים כיום לתשומת לב מרבית של משטרת ישראל.

לאור טענות רבות שהועלו כלפי הסלחנות הרבה שנהגה משטרת ישראל עם השנים כלפי בני זוג אלימים, כיום, עבירת איומים של בעל כלפי בת זוגו / בת זוגו לשעבר נלקחת במלוא הרצינות  והיא יכולה להביא בנקל למעצר ראשוני של הבעל ע"י קצין משטרה למשך 24 שעות, בקשה להארכת מעצרו של הבעל בהמשך, הרחקה ממושכת של הבעל מהבית ואף להגשת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים של הבעל, וזאת גם אם בדיעבד התברר כי מדובר בתלונה שקרית של בת הזוג.

העונש הקבוע בחוק לעבירת איומים הינו- 3 שנות מאסר.

סחיטה באיומים

עבירה זו מוגדרת כאיום על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, או המאיים על אדם לפרסם או להימנע מלפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, או המטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע מלעשות מעשה שהוא רשאי לעשותו.

העונש הקבוע לעבירה זו הינו 7 שנות מאסר, אולם אם נעשה המעשה או המחדל מפני האיום או הטלת אימה כאמור או במהלכם, העונש הינו 9 שנות מאסר.

עו"ד פלילי אילן מזרחי מתמחה בייצוג חשודים / נאשמים בביצוע עבירות איומים / סחיטה באיומים.

הוזמנת לחקירה במשטרה ? אתה חשוד בביצוע עבירת איומים ? הוגש נגדך כתב אישום בעבירת איומים ? מחפש עורך דין לשחרור ממעצר? מחפש עורך דין פלילי? – צור קשר עם עו"ד פלילי אילן מזרחי על מנת לקבל ייעוץ משפטי.

מדוע לבחור בעורך דין פלילי אילן מזרחי ?

תגיות: עורך דין פלילי בצפון | עורך דין לעבירות מיןעורך דין פלילי בטבריהעורך דין פלילי בנצרתעורך דין פלילי בקרית שמונה | עורך דין פלילי בכרמיאל | עורך דין פלילי בעכו | עורך דין פלילי בעפולה | עורך דין פלילי בנצרת עיליתעורך דין פלילי בקצריןעורך דין לשחרור ממעצר |  כתב אישום עבירת איומים | כתב אישום סחיטה באיומים |